CitroŽn C3 groot succes met 300.000 exemplaren

Linda Jackson (CEO van CitroŽn) maakte tijdens de Geneva International Motor Show bekend dat van de derde generatie CitroŽn C3 maar liefst 300.000 exemplaren zijn verkocht. En dat in de eerste 18 maanden na de onthulling. Deze opmerkelijke prestatie onderstreept het succes van het productoffensief van CitroŽn:  de derde generatie van de veelzijdige stadsauto is een daverend succes.

Ook Dijkstra kan meepraten over het succes. “In het verleden was de CitroŽn C1 by far ons best verkopende model”, aldus Gert Koets (Verkoopdirecteur Dijkstra CitroŽn). Het is eerder een kwestie van weken dan maanden voordat de CitroŽn C3 hem inhaalt. Zoals het Dijkstra betaamt, laten wij onze klanten graag meeprofiteren van dit succes. Daarom hebben wij extra auto’s met inkoopvoordeel ingekocht!”

Het succes van de nieuwe C3 gaat verder dan de prestaties in het verkoopvolume. Het is een prachtige auto met een rijke variatie aan uitvoeringen die aansluiten bij de huidige tijdsgeest:

  • Bijna 45% van de klanten gaan voor het hoogste uitrustingsniveau (niveau 3 'Shine')
  • Meer dan 60% kiest voor dť trend van het moment: tweekleurige optie (two-tone)
  • Meer dan 55% kiest voor een CitroŽn C3 met Airbump ©  


Bekijk hier de CitroŽn C3 actie