BIJDEFOTO: Ilmar Eerkes (links) van Dijkstra overhandigt de sleutel van de nieuwe Jumpy aan Peter de Haan van het Cultuurbedrijf.


EMMELOORD – Een pianoconcert op Schokland. Een misverstand over wie de vleugel zou regelen. Een publiek dat al in de zaal zit. Paniek achter de schermen. Ja, de nieuwe CitroŽn Jumpy heeft het Cultuurbedrijf Noordoostpolder al eens uit de brand geholpen. ‘We hebben het vervoer nu helemaal in eigen hand’, legt directeur Peter de Haan uit.

Want met die nieuwe Jumpy kon er die zondag direct een concertpiano worden opgehaald uit het Muzisch Centrum in Emmeloord. Een verademing voor het Cultuurbedrijf, dat voorheen geen eigen vervoer had.
De Haan: ‘We betaalden ons scheel aan de huur van busjes of regelden het met eigen auto’s van onze medewerkers. Maar dat was op een gegeven moment ook geen doen meer.’

Cultuurbedrijf is overal

Want het Cultuurbedrijf is overal in de Noordoostpolder. En ontzettend actief. ‘We bestaan niet alleen uit de Kunstuitleen en het voormalige Muzisch Centrum, maar ook uit Theater ‘t Voorhuys en Museum Schokland. We hebben door de hele polder projecten. En dus moeten we ook overal onze spullen naar toe kunnen brengen’, legt De Haan uit. Met de eigen CitroŽn Jumpy is dat nu allemaal snel en flexibel te regelen. Lang hoefde het Cultuurbedrijf niet te zoeken naar een geschikte bus. ‘We hebben natuurlijk wel wat autobedrijven benaderd, maar CitroŽn- en Kia-dealer Dijkstra kwam als beste naar voren. Niet alleen financieel, maar ook door de plezierige gesprekken en de mogelijkheden.’

Lage CO2-uitstoot

Verkoopleider Ilmar Eerkes van Dijkstra in Emmeloord was het aanspreekpunt voor het Cultuurbedrijf. ‘De Jumpy leek me zeer geschikt voor hen. Natuurlijk vanwege de lage CO2-uitstoot, wat uitstekend past bij het duurzame beleid dat het Cultuurbedrijf voert, maar ook vanwege het gemak van de wagen.’
Rob Bredewout van het Cultuurbedrijf kan dat beamen. ‘Hij rijdt niet als een bus, maar als een personenauto. Dat is heel prettig.’

Bonte kleuren

De Jumpy werd wit afgeleverd, maar door De Reclame Studio (DRS) gewrapt in een bonte kleurstelling. Bredewout (met een grijns): ‘Want het Cultuurbedrijf geeft kleur aan het leven, aan talent, aan een avondje uit aan de hele polder.’ En dat levert veel reacties op, verzekert hij. ‘Hij valt enorm op, mensen spreken ons er echt op aan. Dus de bus is niet alleen praktisch een uitkomst voor ons. Ook marketingtechnisch doet hij uitstekend dienst voor ons.’

Bekijk hier de nieuwe CitroŽn Jumpy


[script src="//platform.linkedin.com/in.js" type="text/javascript"] lang: nl_NL[/script] [script type="IN/Share" data-url="https://www.dijkstraautogroep.nl/dijkstra/zakelijk/investeringsaftrek" data-counter="top"][/script]