DE GRONDLEGGERS VAN HET MERK DS AUTOMOBILES

Futuristische elegantie, pure lijnen, technologische perfectie. Al bij zijn eerste presentatie op de Parijse Salon de l'Automobile van 1955 gaan de harten van alle toeschouwers sneller kloppen bij het zien van de DS 19. Deze passie leeft nog steeds voort.

EEN LEVENDE LEGENDE

De geschiedenis van de Franse luxe-auto werd geschreven door mensen die in hun dromen geloofden en dankzij mensen die ze ondersteunden bij hun inspanningen voor DS.

    

EN CITROňN SCHIEP DE DS

In 1955 presenteerde CitroŽn zijn revolutionaire meesterwerk: de CitroŽn DS 19. Het project VGD startte al in 1938 op initiatief van Pierre Boulanger met de bedoeling om op termijn de Traction Avant te vervangen, maar kwam pas 17 jaar later gereed met de onthulling van de DS 19 in oktober 1955. Bij het ontwerp en de ontwikkeling van de auto speelden drie personen de hoofdrol:

- Andrť LefŤbvre, luchtvaartingenieur en testrijder, toonde al zijn vakmanschap en talent bij de ontwikkeling van de DS 19. Door de voorwielaandrijving, aerodynamica, lichte constructie en gewichtsverdeling was de DS 19 een werkelijk revolutionaire auto.

- Paul MagŤs, autodidactisch ingenieur en ontwerper van het hydropneumatische systeem,

- Flaminio Bertoni, Deze talentrijke Italiaanse beeldhouwer en auto-ontwerper leidde het Bureau de Style van CitroŽn van 1932 tot 1964. Hij tekende de aerodynamische en futuristische lijnen van de meest iconische auto van de twintigste eeuw: de DS 19

    

EEN ZELFSTANDIG MERK

59 jaar na de eerste onthulling van de eerste DS wordt DS Automobiles een zelfstandig merk. De makers van de huidige DS serie hebben de zelfde visie op elegantie, pure lijnen en technologische perfectie. Zij kiezen voor pure materialen en geloven in echt vakmanschap. Bekijk de onderstaande DS film en duik in de wereld van Dijkstra DS.